Po konzultaci s vedoucím práce lze téma pozměnit či zpřesnit tak, aby vyhovovalo studujícímu, který o něj projeví zájem.
Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
- Komparace pojetí vybraného tématu Ov nebo ZSV v českých a zahraničních kurikulárních dokumentech.
Mgr. Michael Hauser, Ph.D.
- Evropské osvícenství, romantismus a moderna (Rousseau, Kant, Nietzsche, Marx, Freud)
- Pojem subjektu, rozumu, víry v evropském myšlení
- Kritická teorie, postmoderní myšlení
- Myslet revoluce (interpretace husitství, francouzské revoluce, říjnové revoluce aj.)
PhDr. Tereza Hyánková, Ph.D.
- Genderové vzorce ve výuce ZSV
- Učitelské postupy podporující zapojení žáků při výuce ZSV
- Migrace do České republiky z muslimských zemí
- Etnicita a nacionalismus
- Konverze k islámu
PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D.
- Vybrané téma kritická teorie třetí generace (Honneth, Fraser, McCarthy)
- Sociologie globalizace
- Sociologie politiky
- Sociální teorie
- Obsahová analýza tisku v oblasti rasismu či genderu
Doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc.
- Čas a dějiny ve filosofické reflexi
- Význam hry pro život a poznání
- Mýtus ve filosofické reflexi
- Význam domova v životě člověka
- K problematice svobody ve filosofii 20. století
PhDr. Daniela Prokschová, Ph.D.
• Mladí lidé a politika
– Politická socializace v rodině/ve škole
– Konvenční/nekonvenční politická participace mládeže
• Média a politika
– Obsahová analýza tisku k vybranému politickému tématu
– Média a dezinformace
• Občanské vzdělávání
– Analýza vybraného tématu v učebnicích občanského vzdělávání
– Role učitele v občanském vzdělávání
Mgr. David Rybák, Ph.D.
- Platón – témata podle vlastního zájmu a relevance
- Augustinus Aurelius – teologie milosti; problematika výchovy
- Descartova metafyzika
- Čeští hegeliáni (podle vlastního výběru: Augustin Smetana, Ignác Jan Hanuš, Karel Sabina
- Vybrané motivy a pojmy evropské tradice v jejích vnitřních proměnách: svět, idea, teorie, vzdělávání a výchova, lidství, svoboda podle vlastního zájmu a relevance
- Vybrané téma z religionistiky (z okruhu judaismu, křesťanství a islámu) podle vlastního zájmu a relevance
Mgr. Tomáš Samek, M.A., Ph.D.
Po konzultaci s vedoucím práce lze námět pozměnit či zpřesnit tak, aby vyhovoval studujícímu, který o něj projeví zájem. V některých případech a po výslovném souhlasu školitele lze magisterské téma pojmout i jako bakalářskou práci a naopak.
- Generační propast ve veřejném prostoru: Co mladé lidi zajímá hodně a politiky málo
- Patří mobil do školy? Porovnání českých a zahraničních zkušeností (Poznámka: Autor/ka práce by měla umět (stačí jen na pracovní úrovni) číst buď německy, nebo francouzsky, tak aby rozuměl(a) zahraniční literatuře k tématu.
- Média a sociální vědomí: role médií při utváření současné sociality
- Echo24 versus Alarm: porovnání pravicového a levicového zdroje informací spolu s fakt-checkingem
PhDr. Josef Stracený, CSc.
- Veřejná správa a samospráva – vývoj, stav, poslání
- Srovnání Platónových spisů „Ústavy“ a „Zákonů“
- Srovnání Platonových politických spisů a Aristotelovy Politiky
- Vývoj konkrétní politické strany nebo hnutí v ČR – možné i v jiném státě (dle studijní kombinace) možnost volby časového úseku
PhDr. Milena Tichá, CSc. – nebude zadávat
- Nezaměstnanost a její důsledky ve vybraném regionu
- Konkurence a její projevy na trhu v ČR
- Banky a jejich služby obyvatelstvu
- Vybrané finanční produkty a možnosti a meze jejich užití
- Hospodářský cyklus a současný svět